Monday 23 January 2017

Pegawai Polis Berpangkat Atasan Maut Disebabkan Kerja Lebih Masa Tanpa Rehat



[#]Seorang pegawai polis berpangkat atasan bekerja di bahagian anti narkotik di Barat daya China mati mengejut selepas bekerja lebih masa selama beberapa hari tanpa rehat.
:
:
[#]Gan Kewei, 36 tahun, yg bekerja di Nanning, Guangxi maut akibat pendarahan otak 16 hari selepas dimasukkan ke hospital
:
:
[#]Beliau dimasukkan ke hospital setelah dia terjatuh di rumah selepas pulang dari satu trip ke Jiangxi utk menahan suspek yang berkaitan kes dadah
:
:
[#]Menurut rakan sekerjanya, Gan tidak mahu berehat selepas trip itu biarpun ia sudah dicadangkan oleh ketuanya dan beliau kembali bekerja seperti biasa sehingga melebihi waktu bekerja secara berterusan.
:
:
[#]Beliau memang terkenal sebagai seorang polis yg rajin & banyak menerima anugerah di atas sumbangannya membanteras kes dadah besar di negara itu.
:
:
[#]Beliau dikatakan mempunyai lebih berpengalaman yg mendalam tentang penjenayah utama dlm sindiket dadah serta pernah menyamar dlm beberapa kes sebelum ini..
:
:
[#]Malah, beliau juga pernah menolak tawaran kerja dari sebuah syarikat internet yg menghargai kemahiran menganalisa data yg dimilikinya.


EmoticonEmoticon