Thursday 9 June 2016

5 TIPS FESYEN YANG PENTING UNTUK KELIHATAN LEBIH KURUS DAN LANGSING

Tags


(**)Bagi anda yang berbadan agak besar, bagaimana untuk memilih pakaian supaya kelihatan lebih langsing dan ramping? Kami ingin berkongsi dengan anda tips kecantikan yang boleh anda cuba.

(**)1. Memilih warna dan tona sesuai
(**)Warna memainkan peranan penting untuk nampak kurus. Memakai warna-warna terang sering menjadi perhatian. Jadi, gunakan baju berwarna terang disamping seluar atau skirt berwarna gelap supaya orang lebih tertumpu pada pakaian anda berbanding bentuk tubuh anda. Selain itu juga, pakaian monokromatik sering mewujudkan kesan kelangsingan tubuh badan. Jadi jika anda tidak sukakan baju yang terlalu terang, anda boleh memakai baju berwarna hitam atau coklat.

(**)2. Saiz baju sesuai
(**)Ramai wanita cenderung untuk menutup lebihan lemak pada kawasan badan mereka dengan memakai baju longgar atau pakaian besar. Sebenarnya, ia akan membuatkan anda kelihatan lebih besar. Pakai pakaian yang sesuai dengan tubuh badan anda. Pastikan anda tidak membeli pakaian terlalu kecil saiz atau terlalu besar . Selain itu juga, pilih seluar teliti, sekurang-kurangnya meliputi separuh daripada panjang kaki anda. Pilih pakaian yang mempunyai getah di bahagian pinggang supaya menampakkan kelangsingkan badan.

(**)3. Aksesori yang sesuai
(**)Jika anda mempunyai pinggang yang besar , elakkan tali pinggang yang luas dan lebar kerana ia akan membuat pinggang anda kelihatan lebih besar. Wanita yang mempunyai tubuh yang besar perlu memilih baju dengan lengan Raglan atau lengan yang longgar. Cuba untuk memakai perhiasan berani atau aksesori seperti beg tote besar atau clutches kerana aksesori ini menjadi perhatian berbanding badan anda. Memakai kasut tumit membuat kaki kelihatan lebih ramping dan membantu mengimbangi bahagian badan. Selain itu, skaf juga merupakan aksesori yang sesuai dipakai di pangkal leher jika anda mempunyai leher yang agak besar. Pilih skaf dari material nipis dan lembut supaya tidak nampak tebal.

(**)4. Berhati-hati dengan corak dan reka bentuk
(**)Wanita yang lebih besar semestinya harus menjauhkan diri dari corak yang berani dan besar dan cetakan besar. Reka bentuk dan perincian halus dan rumit adalah lebih sesuai untuk anda. Baju dengan leher ‘V’ mewujudkan kesan kelangsingan tubuh badan serta-merta. Jalur menegak memberi persepsi yang mendatar dan adalah lebih baik berbanding dengan corak melintang.

(**)5. Bermain dengan ketinggian anda
(**)Wanita pendek perlu elakkan memakai cropped pant dan cuba memakai seluar potongan lurus. Elakkan memakai seluar terlalu ketat seperti skinny jeans kerana ia akan menonjolkan bentuk kaki anda. Cuba pakai seluar palazzo dari bahan chiffon.


EmoticonEmoticon