Sunday 13 March 2016

Cara Mudah Untuk Mengetatkan Vagina Yang Longgar

Tags


1. Rajin Melakukan Senaman Kagel

(*)Senaman kagel adalah cara paling mudah yang boleh anda lakukan untuk menjaga vagina agar terus ‘mencengkam’.Lakukan senaman kagel dengan betul, iaitu dengan ‘mengemut’ otot dasar di bahagian pelvik selama lima saat, kemudian melepaskannya dan relaks. Lakukan sebanyak 100 kali kemutan, tiga kali sehari.


2. Aktif Melakukan Aktiviti Seks

(*)Hubungan intim diperlukan oleh vagina untuk mendapatkan stimulasi dan meningkatkan pengaliran darah menuju ke kawasan alat sulit. Setelah itu, otot-otot disekitarnya pasti akan berubah. Pengaliran darah sangat penting untuk keghairahan dan ‘kebasahan’ yang maksimum. Namun,aktiviti ini semakin pudar seiring dengan pertambahan usia sedangkan sperma daripada suami anda akan memberikan efek anti penuaan yang sangat luar biasa buat tubuh dan wajah anda.


3. Pilih Posisi Anda Di atas

(*)Posisi ketika melakukan hubungan intim juga boleh menentukan apakah vagina anda akan cepat tua atau tidak.Jadi, lebih baik anda pilih posisi di atas. Ini adalahlah kerana jika di atas anda yang akan mengemudi dan menjadi lebih mudah untuk anda mengontraksi atau mengemut otot vagina ketika berada di atasnya sewaktu melakukan hubungan intim.


4. Elakkan Berbasikal Dalam Jarak Jauh

(*)Hati-hati ketika gesekan dan gerakan dalam tempoh yang agak lama di kawasan pangkal paha kerana ia boleh membuatkan otot vagina menjadi elastik dan longgar. Sebaiknya, anda pilih sahaja aktiviti sihat yang lain seperti berenang, menari dan sebagainya.


5. Pilih Pembersih Vagina Yang Ringan

(*)Setiap hari kawasan vagina memang perlu dibersihkan. Pastikan anda memilih pembersih vagina yang sesuai dan selamat digunakan.Selain itu, jangan menggosok bibir vagina terlalu kuat dan berulang-ulangkali kerana ia boleh melecet memandangkan lapisan labia adalah sangat nipis.


EmoticonEmoticon