Tuesday 22 November 2016

Cikgu Matematik Paling Sado dan Kacak Di Dunia

Tags


(**)Jika sebelum ini kecoh dengan carian doktor kacak di dunia, kali ini muncul pula guru matematik yang paling sado dan segak.

(**)Namanya Pietro Boselli dan berasal dari Itali, dia bekerja sebagai guru subjek matematik di University College London.

(**)Dalam masa yang sama, Pietro bukan hanya seorang guru, malah juga melakukan kerja sampingan sebagai seorang model. Tidak hairanlah tubuhnya cukup segak dan terjaga rapi.


(**)Sebenarnya, bakat Pietro sebagai seorang model sudah ada sejak dari kecil lagi. Bahkan pada usianya 8 tahun, Pietro pernah menjadi model kanak-kanak untuk jenama fesyen terkenal Armani.


(**)Mungkin sebelum ini Pietro agak cuba menyembunyikan perihal kerjaya sampingannya itu dari pelajar-pelajarnya, namun guru kacak ini mula mendapati yang mana ramai pelajar-pelajarnya cuba menangkap gambarnya secara senyap-senyap dan telah pun memuat naik gambarnya di dalam internet.


(**)Dari situ, bermulanya populariti cikgu matematik ini di alam maya pabila salah seorang pelajarnya membuat penyertaan di dalam sebuah pertandingan ‘Guru Paling Kacak’ di Facebook dan memenanginya.


(**)Pietro juga dinobatkan sebagai guru paling kacak di dunia oleh Majalah People. Bukan calang-calang model, Pietro mula dikenali oleh jenama-jenama gergasi dunia dan pernah menjayakan kempen jenama besar seperti Moschino, Equinox, and Vogue.


EmoticonEmoticon