Thursday 16 June 2016

KONGSIKAN FAKTA & CARA MENGAWAL MASALAH PENUAAN INI BERSAMA DENGAN SAUDARA LELAKI ANDA!

Tags


(**)Bukan hanya wanita yang harus risau tentang masalah penuaan, lelaki juga akan meniti saat itu.

(**)Tahukah anda bahawa proses penuaan lelaki dan wanita adalah berbeza sama sekali secaar keseluruhannya baik dari segi luaran dan dalaman.

(**)Mungkin ini dia panduan yang penulis boleh kongsikan kepada anda berkenaan proses penuaan bagi lelaki serta cara untuk mengawal kemunculannya.

(**)Gejala penuaan dapat dilihat apabila adanya kemunculan tompok hitam (jeragat), kedutan serta ketegangan kulit yang semakin berkurang. Malah, anda juga akan mendapati bahawa kadar metabolisma tubuh anda telah semakin menurun, cepat kehilangan tenaga, serta banyaknya lemak-lemak badan yang terkumpul di bahagian atas badan (torso) seperti hati dan lain-lain.

(**)Sebagai perbezaan yang dapat dinyatakan berkenaan keguguran rambut dan perubahan hormon antara lelaki dan wanita pula,rata-ratanya 50 peratus lelaki akan menghadapi keguguran rambut kritikal pada lewat usia 50an manakala masalah rambut gugur keturunan yang dihadapi seseorang individu lelaki pula akan berlaku pada usia seawal 40 tahun.

(**)Dari segi perubahan hormon pula, penghasilan Testosteron akan jatuh sebanyak 1% setiap tahun selepas umur si pria mencecah 30 tahun. Tambahan, mereka juga mungkin menghadapi masalah tidur, mati pucuk, bahkan nafsu seks yang semakin berkurang.

(**)Sebagai langkah berjaga-jaga demi melambatkan proses penuaan yang mengerikan itu, lelaki dinasihatkan untuk mengamalkan gaya hiduo sihat yang berkualti. Ini termasuklah menjalankan aktiviti-aktiviti sihat sebanyak 3 kali seminggu selama 30 minit seperti berjoging, mengayuh basikal, bermain badminto, berenang dan senaman regangan yoga.

(**)Dalam masa yang sama, jangan lupa untuk jaga pengambilan makanan. Amalkan memakan sarapan pagi, bersenam meskipun di rumah serta menimbang berat badan setiap hari.

(**)Di samping itu, makanan tambahan seperti vitamin dan produk kecantikan juga secara tidak langsung boleh memulih dan melambatkan proses penuaan. NU SKIN peka dengan keperluan setiap insan yang mengimpikan nikmat kehidupan optimum.

(**)Gunakan ageLOC R2, sebuah produk kecergasan inovasi dari NU SKIN yang fokus kepada pembersihan selular seligus meningkatkan penghasilan tenaga dalam badan. Yup! dalam sekelip mata, anda dapat merasakan perubahan yang nyata apabila diri anda menjadi semakin cergas -terasa lebih muda meskipun umur telah meningkat.

(**)Pada masa yang sama, tingkatkan kesegaran kulit kepala bagi menghalang keguguran serta melebatkan rambut dengan Nutriol Hair Fitness Treatment with ageLOC Galvanic Spa. Hanya dalam masa 2 minit pada kadar penggunaan 3 kali seminggu, rambut pengguna akan bertambah, menebal dan pastinya lebih kacak!


EmoticonEmoticon