Tuesday 10 May 2016

Rahsia Diet. Ketahui Jenis Sayur Yang Boleh Buat Anda Kurus!

Tags


(**)Anda suka makan sayur? Tahukah Anda Terdapat Beberapa Jenis Sayur Yang Boleh Buat Anda Jadi Kurus?


(**)Jenis sayur yang bersifat ‘termogenik’, boleh membuatkan perut terasa lebih kenyang dengan lebih lama. Bahkan ia juga mampu meningkatkan metabolisme tubuh sehingga lemak menjadi lebih cepat terbakar.

(**)Berikut beberapa jenis sayur yang bersifat ‘termogenik’ yang perlu anda ketahui.



(**)Asparagus
(**)Selain mengandungi asid folik dan anti oksidan, asparagus dikatakan mampu membantu mengecilkan ukuran pinggang. Kombinasi vitamin B1, B2,B3 dan B6 berupaya mengatur gula darah. Manakala vitamin K pula mempunyai sifat ‘diuretik’ yang mampu menyokong pengeluaran air tubuh yang tidak diperlukan.



(**)Celery
(**)Celery boleh membuatkan perut anda menjadi lebih kenyang kerana ia mengandungi banyak air dan serat. Selain itu, kandungan vitamin dan mineralnya mampu membuat organ tubuh berfungsi dengan lebih baik. Secara tak langsung ia membuatkan jumlah energi untuk membakar lemak menjadi lebih optimum.



(**)Brokoli
(**)Sayur brokoli mengandungi karbohidrat dan serat. Ternyata brokoli merupakan saturan yang mengandungi nutrisi lengkap untuk memenuhi pengambilan mineral dan vitamin dalam tubuh.Brokoli juga baik untuk diet kerana mengandungi kalori dalam jumlah yang sedikit.



(**)Kacang-Kacangan
(**)Selain kaya dengan protein, kacang termasuk dalam jenis sayur-sayuran yang mempunyai kandungan air tinggi yang membuatkan anda cepat kenyang.



(**)Mentimun
(**)Mentimun berfungsi membersihkan tubuh daripada racun berbahaya kerana kaya dengan air dan serat. Toksin tersebut kemudiannya akan dibuang oleh sistem penghadaman. Selain boleh menyingkirkan zat-zat yang tidak diperlukan oleh tubuh, serat pada mentimun juga boleh membuatkan anda cepat kenyang.


EmoticonEmoticon