Saturday 12 March 2016

Petua Untuk Dapat Bibir Pink Semulajadi

Tags


(*)1.Sapukan madu atau minyak zaitun di bibir sebagai pengganti lipstick atau lipgloss setiapkali keluar melakukan aktiviti.Kandungan vitamin E dan mineral dalam madu dan minyak zaitun sangat berkesan untuk menjadikan bibir pink



(*)2. Pilihlah lip balm yang mempunyai perlindungan yang mampu melindungi bibir anda daripada efek negatif sinar matahari.



(*)3. Jika anda tidak suka memakai lip balm sebelum tidur, anda boleh gantikannya dengan madu,minyak zaitun dan jus lemon. Ianya berfungsi sebagai pelembab dan bekerja secara maksimum ketika anda tidur.



(*)4. Jangan jilat bibir anda. Air liur (saliva) akan membuatkan kelembapan yang dicipta oleh lip balm lebih cepat menghilang.



(*)5. Banyakkan minum air putih. Jika anda mengalami dehidrasi, bibir adalah tanda pertama yang akan dilihat oleh orang.



(*)6. Jika mahu bibir pink, anda kena perbanyakkan pengambilan sayur dan buah-buahan segar terutamanya yang tinggi kandungan vitamin C. Selain itu, vitamin C juga boleh didapati dalam bentuk pil.



(*)7. Untuk mengelakkan bibir menjadi hitam dan demi mendapatkan bibir pink, jangan pakai lipstik dalam tempoh lama melebihi lapan jam.


EmoticonEmoticon