Thursday 5 January 2017

Kisah Sebenar Wanita Bawa Motor Dari Penang Ke Kajang


{:}Inilah kisah sebenar wanita bawa motor dari Penang ke Kajang. Sejak semalam menjadi viral satu kisah seorang wanita yang ditinggalkan suami membawa motosikal bersama dua orang anaknya dari Penang ke Kajang. Posting pertama yang menjadi viral sehingga kini adalah dari Zack Rockstar.




Kalini gua nak viralkan kisah seorang wanita dikenali sebagai Dina Nasir yang kurang bernasib baik ditinggalkan suami. Wanita ini mempunyai 2 orang anak masih kecil. Beliau bawak anak2 dari Penang ke Kajang dengan hanya naik motor. Orang ramai jumpa wanita ini atas high way dan stesen minyak. Mintak tolong pihak yang rasa2 bertanggungjawab tu tolong ambil peduli. Tak kisah la sape pun gua tak mau tiaw. Korang tengok sendiri gambar2 tersebut dan nilaikan.
Sayu bila tengok gambar anak2 dengan keadaan begini bersusah payah bawa makanan dan beg pakaian. Allahurobbi kau pelihara dan lindungilah mereka. Ameen.

{:}Kisah Sebenar

{:}Untuk pengetahuan, Dina Nasir adalah kawan sekolah kepada isteri penulis. Semalam isteri penulis ada bertanyakan mengenai status sebenar Dina.

{:}Sungguh sedih membaca kisah yang diceritakan oleh Dina. Nasibnya sungguh malang apabila ditinggalkan oleh suami saat dua orang anaknya yang masih kecil. Ibu muda ini mendapat ujian yang sangat besar dan mungkin tidak dapat ditanggung olehnya seorang diri tanpa bantuan dari insan lain.

{:}Diharap pihak berwajib dapat membantu meringankan beban yang ditanggung oleh Dina Nasir ini. Sesungguhnya sihir adalah perbuatan yang dikeji dan dilarang oleh Allah. Semoga kita semua dilindungi dari perkara yang tidak baik ini.

P/S : Ini kisah lama, saja nak share dengan korang cerita seorang wanita yang tanah ni.. Apa la agaknya cerita Dina sekarangkan..


EmoticonEmoticon