Tuesday 3 January 2017

INFO : Jalan Gua Musang - Cameron Highland terpaksa ditutup kepada lalu lintas selama lebih dua jam ekoran kejadian tanah runtuh


[:] GUA MUSANG - Jalan Gua Musang - Cameron Highland terpaksa ditutup kepada lalu lintas selama lebih dua jam ekoran kejadian tanah runtuh di Kilometer 97, petang semalam.

[:] Ketua Polis Daerah, Superitendan Rajab Ahad Ismail berkata, kejadian kira-kira jam 5 petang itu disebabkan hujan lebat yang berlarutan di kawasan berkenaan.

[:] Katanya, ekoran kejadian yang menjejaskan kawasan sepanjang 150 meter itu, jalan terpaksa ditutup sementara dan dibuka semula untuk lalu lintas pada jam 7.30 petang.

[:] "Hujan lebat yang berterusan menyebabkan lereng bukit runtuh mengakibatkan aliran lumpur beserta kayu jatuh menutup sebahagian jalan utama berkenaan.

[:] "Kita menerima aduan daripada pekerja di tapak pembinaan berhampiran mengenai kejadian itu dan anggota dari Pondok Polis Lojing diarahkan ke tempat kejadian.

[:] "Bagaimanapun, tiada kecederaan dilaporkan dan kerja-kerja membersihkan kawasan runtuhan dilakukan bersama orang awam, pemilik tanah dengan bantuan polis," katanya lagi.

[:] Tambah Rajab, pengguna yang melalui jalan berkenaan diminta berhati-hati dan peka dengan keadaan sekeliling di musim tengkujuh ini.

Sumber : SINAR ONLINE


EmoticonEmoticon