Tuesday 24 May 2016

4 Jenis Pembersih Muka Terbaik

Tags


(**)Pilihan produk penjagaan kulit seperti pembersih wajah semakin banyak di pasaran. Pilih sahaja mana satu yang sesuai dengan jenis kulit wajah anda.


(**)Cuba sahaja kunjungi kedai kecantikan, farmasi ataupun pasar raya, pelbagai jenis pembersih wajah dengan aneka keharuman dan gambaran tersusun untuk menarik perhatian anda.

(**)Terdapat beberapa jenis pembersihan wajah di pasaran. Pilihan pula pastinya kembali kepada keperluan anda. Namun, ia juga penting untuk memerhatikan kesan yang ditimbulkannya agar pembersihan wajah mampu merawat kulit lebih optimum dan tidak mendatangkan masalah.



(**)Kebaikan Pembersih Muka

(**)Membersih kotoran secara mendalam dan mengembalikan kesegaran kulit wajah selepas membersih.
(**)Membersihkan kulit wajah dengan sempurna agar kulit berseri tanpa cela.
(**)Membantu mengawal minyak dan jerawat.
(**)Mengekalkan kelembapan kulit wajah.
(**)Membantu mengecilkan pori-pori agar kulit lebih halus, segar dan berseri.
(**)Menaikkan seri muka yang letih dan kusam.
(**)Melindungi dari sinar UV dan radikal bebas.
(**)Penggunaan berterusan juga membantu mempercepatkan pencerahan kulit.


(**)Jenis Pembersih Muka

(**)Facial Foam
(**)Facial foam merupakan sejenis pembersih muka untuk membuang sisa kotoran dan debu yang melekat di kulit. Facial foam berfungsi membersihkan dan menyegarkan semula wajah yang kusam.



(**)Pembersih Muka Susu
(**)Pembersihan wajah jenis ini memang mempunyai kemampuan yang lebih optimum. Walaupun bagi beberapa orang, penggunaan susu pembersihan kerap menyusahkan kerana harus melewati beberapa tahap seperti membuang kotoran dengan kapas lalu mengaplikasikan toner untuk menyegarkan.



(**)Pembersih Muka Krim
(**)Produk pembersihan wajah ini mengandungi kandungan air tidak lebih dari 60 peratus, dan tahap kepekatan rendah. Namun bagi beberapa orang, pembersihan jenis ini membuat kulit menjadi berminyak.



(**)Pembersih Muka Gel
(**)Satu lagi jenis pembersihan wajah, iaitu dalam bentuk gel. Pembersihan wajah dari gel tidak berminyak dan tidak memerlukan air seperti facial foam atau krim pembersihan wajah. Pembersih wajah gel selamat digunakan untuk pelbagai jenis kulit, termasuk yang berminyak.


EmoticonEmoticon