Friday 20 January 2017

DOA UNTUK PENAWAR PATAH TULANG, RETAK MAHUPUN RAPUH [ SEBARKAN UNTUK SEMUA!!]

Tags


[""]Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..
.
.
[""]Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.
.
.
[""]Sahabat yang di rahmati Allah,
.
.
[""]Surah Yasin banyak khasiatnya & diantara bahagian ayat2 ini sebagai penawar kepada patah tulang, retak tulang & lain2 berkaitan patah. Jika mengalami patah akibat jatuh ataupun yg aktif bersukan lasak seperti ragbi, bola sepak elok amalkan sebelum masuk padang. Baca shalawat 3kali & ayat2 tersebut & sapu pada kaki atau seluruh badan supaya elak patah.
.
.
[""]Bagi yg mengalami retak tulang & "Ostoeporosis" iaitu tulang rapuh terutama orang2 tua elok amalkan doa ini dimulakan dengan bacaan shalawat syifa 1kali diikuti doa ini sebanyak 1kali & ditiup pada air & minum. Lakukan pada waktu pagi sebelum sarapan pagi. Insyaallah jisim tulang tuan puan akan bertambah kuat. Selalu makanan yg banyak kandungan kalsium.
.
.
.
.
[""][78] Wadaraba lana mathalanwanasiya khalqahu qala man yuhyee alAAithamawahiya rameem
.
.
[""][79]  Qul yuhyeeha allatheeanshaaha awwala marratin wahuwa bikulli khalqin AAaleem
.
.
[""]Maksudnya: [Surah Yasiin: Ayat 78 dan 79].
.
.
[""]78. Serta dia mengemukakan satu misal perbandingan kepada Kami (tentang kekuasaan itu) dan dia pula lupakan keadaan Kami menciptakannya sambil dia bertanya: Siapakah yang dapat menghidupkan tulang-tulang yang telah hancur seperti debu?
.
.
[""]79. Katakanlah: Tulang-tulang yang hancur itu akan dihidupkan oleh Tuhan yang telah menciptakannya pada awal mula wujudnya dan Dia Maha Mengetahui akan segala keadaan makhluk-makhluk (yang diciptakanNya)
.
.
[""]Saya amat berharap kepada pembaca untuk share doa ini supaya kita sama2 dapat mengamalkan doa ini..
.
.
[""]Sekian sahaja yang dapat saya kongsikan, jangan lupa untuk share.


EmoticonEmoticon