Friday 20 January 2017

DOA ELAKKAN PENCURI KELUAR DARI RUMAH SELEPAS MENCURI (TERKURUNG DALAM RUMAH)

Tags


DOA ELAKKAN PENCURI KELUAR DARI RUMAH SELEPAS MENCURI (TERKURUNG DALAM RUMAH)


[!!]Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..
.
.
[!!]Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.
.
.
[!!]Sahabat yang di rahmati Allah,
.
.
[!!]Baca tiga (x 3) sebelum tidur malam. In sha Allah dipeliharakan keselamatan harta benda dan ahli keluarga ketika sedang tidur.



Quli odAAoo Allaha awi odAAoo arrahmanaayyan ma tadAAoo falahu al-asmao alhusnawala tajhar bisalatika wala tukhafitbiha wabtaghi bayna thalika sabeela
.
.
[!!]Terjemahannya ialah:
.
Katakanlah (wahai Muhammad): "Serulah nama " Allah" atau nama "Ar-Rahman", yang mana sahaja kamu serukan (dari kedua-dua nama itu adalah baik belaka); kerana Allah mempunyai banyak nama-nama yang baik serta mulia". Dan janganlah engkau nyaringkan bacaan doa atau sembahyangmu, juga janganlah engkau perlahankannya, dan gunakanlah sahaja satu cara yang sederhana antara itu.
.
.


Waquli alhamdu lillahi allatheelam yattakhith waladan walam yakun lahu shareekun feealmulki walam yakun lahu waliyyun mina aththulliwakabbirhu takbeera
.
.
[!!]Terjemahannya ialah:
.
Dan katakanlah: "Segala puji tertentu bagi Allah yang tiada mempunyai anak, dan tiada bagiNya sekutu dalam urusan kerajaanNya, dan tiada bagiNya penolong disebabkan sesuatu kelemahanNya; dan hendaklah engkau membesarkan serta memuliakanNya dengan bersungguh-sungguh!" Surah Al-'Isra (Ayat 110 & 111)
.
.
.
[!!]Sekian sahaja yang dapat saya kongsikan, dipersilakan share.


EmoticonEmoticon