Tuesday 3 May 2016

Kuruskan Badan Guna Cara Tradisonal

Tags


(**)Sememangnya ada banyak cara untuk kuruskan dengan cepat secara semulajadi.Sebagai wanita memiliki perut buncit dan badan gemuk tentulah sangat menganggu.Jadi sebab itulah memiliki badan yang sihat dan langsing menjadi dambaan ramai wanita.


(**)Ada beberapa tips atau ubat kurus berkesan menggunakan cara tradisional untuk menurunkan berat badan secara semulajadi. Ubat kurus berkesan ini cukup mudah untuk anda cuba, memadai jika anda mengamalkannya secara rutin.


(**)1. Teh Hijau

(**)Membentuk tubuh menjadi langsing bukan mudah, anda perlu mengawal nafsu makan dan rajin bersenam. Sungguhpun begitu,ternyata ada cara lain yang tidak kalah efektifnya untuk menurunkan berat badan, iaitu minum teh hijau secara rutin. Teh hijau kaya degan nutrisi semulajadi iaitu vitamin C, zinc, selenium, dan pelbagai khasiat lainnya. Minum teh hijau 3-4 cawan pada setiap hari. Anda juga boleh menambahkan hirisan halia atau serbuk lada merah ke dalamnya.


(**)2. Jus Lemon

(**)Jus lemon merupakan salah satu ubat kurus berkesan yang mampu mengatasi kelebihan berat badan. Secara semulajadi jus lemon membantu melancarkan sistem penghadaman. Penghadaman yang sihat secara semulajadi akan membantu menurunkan berat badan dan mendapatkan bentuk tubuh yang lebih ideal.

(**)Di samping itu, jus lemon membantu menghilangkan toksin dari dalam tubuh yang mana membuat sistem metabolisme tubuh menurun. Memadai dengan mencampur beberapa sudu teh perahan lemon dengan madu dan serbuk lada hitam dengan segelas air. Kemudian minum air tersebut di pagi hari sebelum anda sarapan, lakukan cara ini setiap hari selama tiga bulan berturut-turut.


(**)3. Lidah Buaya

(**)Ubat kurus berkesan badan ini boleh ditanam dengan mudah sehingga tidak memerlukan banyak pelaburan hanya untuk mendapatkannya. Menurunkan berat badan hingga tubuh menjadi lebih langsing dengan menggunakan lendir lidah buaya. Caranya cukup muda, ambil dua batang lidah buaya segar, kemudian asingkan kulit dan dagingnya.

(**)Masukkan daging lidah buaya ke dalam blender dan blender bersama satu gelas jus oren atau air masak. Blender selama beberapa minit hingga daging lidah buaya hancur, tuang ke dalam gelas dan minum. Usahakan untuk minum air ubat kurus berkesan buat  tubuh ini pada setiap hari selama beberapa bulan.


(**)4. Cuka Epal

(**)Ubat kurus berkesan buat tubuh yang juga efektif untuk menurunkan berat badan anda adalah cuka epal. Campur dua sudu teh cuka epal dengan segelas air. Minum air campuran tersebut di pagi hari sebelum anda menikmati sarapan pagi. Anda juga boleh menikmati air campuran dari beberapa sudu teh sari cuka epal dengan jus lemon untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, membantu melancarkan penghadaman dan menurunkan berat badan.


(**)5. Air Kunyit

(**)Untuk pencinta jamu, kunyit adalah salah satu jamu yang menjadi kegemaran ramai. Campuran manis dan masam yang menyegarkan, tanpa rasa pahit membuat tubuh menjadi lebih langsing.Bersihkan kunyit hidup, kemudian diparut atau blender. Kemudian kunyit yang telah halus disaring dan diambil airnya.Rebus air perahan kunyit tadi dengan menambahkan asam jawa, gula merah dan garam sampai campuran benar-benar mendidih (sambil dikacau-kacau).

(**)Apabila telah mendidih, angkat dan dinginkan.Kombinasi kunyit dengan asam jawa akan lebih mempermudah proses metabolisme tubuh (peredaran darah menjadi lebih lancar, lemak terbuang dan oksigen segar mudah mengalir dalam tubuh).Pengambilan air kunyit secara teratur akan menjaga keseimbangan berat badan anda.


EmoticonEmoticon