Tuesday 24 January 2017

Wajib Baca..!! Inilah Ciri-Ciri Lelaki Dayus Yang Perlu Anda Tahu.

Tags

Gambar Hiasan

Wajib Baca..!! Inilah Ciri-Ciri Lelaki Dayus Yang Perlu Anda Tahu.

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..
:
Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.
:
Sahabat yang di rahmati Allah..
:
Dibawah adalah ciri-ciri lelaki yang dayus.. Jom sama2 kita baca dan sebarkan..
:
Yang Pertama : Membiarkan kecantikan aurat dan bentuk tubuh isterinya dinikmati oleh lelaki lain sepanjang waktu pejabat (jika bekerja) atau di luar rumah.
:
:
Yang Kedua : Membiarkan isterinya balik lewat dari kerja yang tidak diketahui bersama dengan lelaki apa dan siapa, serta apa yang dibuatnya di pejabat dan siapa yang menghantar.
:
:
Yang Ketiga : Membiarkan aurat isterinya dan anak perempuan dewasanya terlihat (terselak kain) semasa menaiki motor atau apa jua kenderaan sepanjang yang menyebabkan aurat terlihat.
 :
:
Yang Keempat : Membiarkan anak perempuannya ber’dating’ dengan tunangnya atau teman lelaki bukan mahramnya.
:
:
Yang Kelima : Membiarkan anak perempuan berdua-duaan dengan pasangannya di rumah kononnya ibu bapa ‘spoting’ yang memahami.
:
:
Yang Keenam : Menyuruh, mengarahkan dan berbangga dengan anak perempuan dan isteri memakai pakaian yang seksi di luar rumah.
:
:
Yang Ketujuh : Membiarkan anak perempuannya memasuki akademi fantasia, mentor, gang starz dan lain-lain yang sepertinya sehingga mempamerkan kecantikan auratnya kepada jutaan manusia bukan mahram.
:
:
Yang Kelapan : Membiarkan isterinya atau anaknya menjadi pelakon dan berpelukan dengan lelaki lain, kononnya atas dasar seni dan lakonan semata-mata. Adakah semasa berlakon nafsu seorang lelaki di hilangkan? Tidak sekali-sekali.
:
:
Yang Kesembilan : Membiarkan isteri kerja dan keluar rumah tanpa menutup aurat dengan sempurna.
:
:
Yang Kesepuluh : Membiarkan isteri disentuh anggota tubuhnya oleh lelaki lain tanpa sebab yang diiktiraf oleh Islam seperti bersalaman dgn bukan mahram.
:
Terima kasih kerana sudi membaca.. Diharapkan dengan perkongsian artikal ini dapat dijadikan panduan kepada kita semua terutamanya kaum lelaki..
:
P/S : Jangan lupa share untuk sahabat2 kita yang lain..


EmoticonEmoticon