Monday 2 January 2017

Percayalah Tak Pelukkan suami Boleh Membuatkan Isteri Langsing Dan Bahagia. [ Baca Dan Sebarkan!! ]

Tags



[*] Pernah ada seorang wanita mengeluh, semangatnya lemah kerana suami tidak ada di rumah dan jarang memeluknya. Bila suami memeluknya, baru terasa semangat dan tubuh menjadi lebih bertenaga.


[*] Meskipun mungkin benar dari sudut psikologi, tetapi dari segi physiologinya juga mengatakan ‘pelukan mesra suami mampu mengeluarkan hormone oksitosin’ dalam tubuh isteri dan memberikan kesan tersebut.


#Wahai suami di luar sana! Anda harus buat ini pada isterimu :

1. Peluklah isteri Setiap hari

2. Belai lembut rambutnya

3. Sentuh Wajahnya dan Cium keningnya

4. Elus lembut lengannya

5. Kaitkan jari-jemari tangan Anda dengan jari-jemarinya

6. Elus lembut punggungnya

7. Selalu menjaga pandangan mata Anda dengan matanya


[*] Pelukan membuat pasangan merasa lebih dekat dan membuat bahagia. Jom baca penjelasan dibawah bagaimana pelukan suami akan membuat isteri kurus?


[*] Menurut kata Pakar motivasi Datuk Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah, pelukan dan sentuhan suami kepada isteri ada berbagai kebaikan kepada si isteri juga kepada si suami antaranya:


[*] Pelukan suami dapat mengurangkan kolesterol dan meningkatkan kesihatan isteri. Jadi suami yang inginkan isterinya menurunkan berat badan anda di sarankan peluk isteri selalu.


[*] Seorang suami yg memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 kali setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun. Ini kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan berbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh.


[*] Mengikut kajian Hormon endorfin ialah sejenis bahan kimia alami yg bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangi kecemasan.


[*] Selain itu pelukan dan kemesraan antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah SAW


[*] Hubungan suami-isteri dalam penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketerampilan menarik.


[*] Wanita yang mempunyai kehidupan s3ks yg baik dan bahagia akan lebih cenderung untuk menghias diri.


[*] Paling tidak setelah kita salaman dan suami cium kening isteri sebelum keluar rumah, minta dipeluk sebentar, InsyaAlaah lama2 bila dilakukan akan ada perubahan sedikit demi sedikit dom hubungan rumah tangga. Bagi isteri, pelukan merupakan bentuk komitmen cinta dan kesetiaan pasangannya.


EmoticonEmoticon