Friday 6 January 2017

3 Minuman Wajib Yang Perlu Anda Ambil Kalau Nak Kurus Macam Wawa Zainal.

Tags


3 Minuman Wajib Yang Perlu Anda Ambil Kalau Nak Kurus Macam Wawa Zainal.


Yang Pertaman : Air putih

  • Air adalah keperluan utama tubuh untuk menjaga keseimbangan metabolisme dan fungsi organ. Air boleh membersihkan racun dalam tubuh dan air putih juga jadi faktor penting penentu penurunan berat badan yang ideal dan sihat. Jadi minumlah 4-5 liter air setiap hari, ya!



Yang Kedua : Teh hijau

  • Berbanding teh hitam atau kopi, teh hijau mempunyai antioksidan lebih banyak dan sihat. Minum secangkir teh hijau suam setiap pagi mampu membersihkan racun dalam tubuh dan membantu mengatasi masalah pencernaan. Green tea juga sangat rendah kalori. Kalau tak ada teh hijau, teh hitam (biasa guna) tanpa gula juga sangat bagus untuk diet.



Yang Ketiga : Air lemon suam

  • Minum segelas perahan air lemon suam membantu meningkatkan metabolisme, mencukupi keperluan vitamin C, antioksidan dan membantu meningkatkan energi tubuh. Rutin minum lemon suam dengan sedikit madu tiap hari boleh menurunkan berat badan dalam 10 hari.


P/S : Tak perlu penat fikirkan menu diet yang susah dan menyeksa.. Cubalah cara yang mudah ini setiap hari dan dapatkan hasil yang lebih cepat!


EmoticonEmoticon